Face & Body AS

søndag 26. juni 2011

Mine yndlingsprodukter - Makeup

Tenkte jeg skulle vise frem mine makeup yndlingsprodukter til hverdags makeup.
Jeg har jobbet med mye forskjellig sminke så man finner fort ut hvilke produkter man liker og ikke.
Det kan noen ganger ta litt tid før man finner favorittene, men når man først gjør det viker man ikke fra de, det gjelder ihvertfall meg.

For å oppnå det beste makeup resultatet bør man rense huden godt, og legge på en god fuktighetskrem- Les om mine favoritt hudpleieprodukter her.

Jeg begynner alltid med foundation. Jeg bruker jane iredale sin, Pure Pressed Amber nå på sommeren. Det som er så herlig med denne foundationen er ingrediensene, konsistensen og ikke minst at denne gir huden min god UVA/UVB beskyttelse. I motsetning til mange andre foundation som har SPF10 og 15, har pure pressed SPF 20!
Huden føles langt fra sminket ut, dekker godt og jevner seg godt ut.
Jeg bruker The Handi Brush sammen med denne foundation

Det er viktig å gi huden fuktighet gjennom hele dagen og det gir D2O meg. Dette er en fuktighetsspray som funker godt, samtidig som den fikserer makeupen. Alles beste venn sammen med jane iredale sin makeup!


Når det kommer til mascara bruker jeg Max Factor - False Lash Effect. Jeg får bra med volum og lengde til vippene. Jeg elsker denne og er avhengig for å få ønsket resultat på mine vipper. Denne kan man fint legge lag på lag (tynne lag) for å få økt volum.

For å ramme inn blikket er en eye liner perfekt. Det skal ikke så mye til for å sprite opp makeup'en ved å bruke en annen farge på eyelineren. Jeg bytter på å bruke sort, mørk blå, grønn og lilla. Det gir en kul effekt, samtidg som den ikke blir for fremtrendene.

Jeg liker å bruke noe på øyebrynene for å gi litt fylde. Jeg har forelsket meg i Bitty Brow Kit fra jane iredale. Dette kit'et kommer i 2 forskjellige farger - Blonde og Brunette. Det følger med en kost til å gre hårene, og en til å påføre farge. Jeg har hatt min helt siden den kom i fjor sommer tror jeg og den ser nesten ny ut enda.
For å avslutte min makeup rutine på dagtid går jeg over med bronzing powder fra Guerlain - Terracotta. Dette er for å gi litt farge.

Dette er mine yndlingsprodukter til hverdagssminke, hva er dine yndlingsprodukter?









1 kommentar:

Antonette sa...

Liker, liker, liker!!!!