Face & Body AS

tirsdag 3. november 2009

Svineinfluensa Vaksine

I dag har jeg tatt svineinfluensa vaksinen, og formen er bra! Som helsepersonel får man tilbud om å ta vaksinen, etter å tenkt på om jeg skulle eller om jeg skulle droppe det, bestemte jeg meg for å ta den. Greit å ha sitt på det rene, og ikke risikere å smitte brukere/pasienter samt familie og venner. Jeg er ikke kjempe glad i selve stikket når jeg skal ta blodprøve, og andre sprøyter, men som jeg alltid erfarer er det ikke vondt, det er bare noe jeg har fått for meg. Og dagen idag var ingen untak, det var ikke vondt, det eneste man kunne merke av vaksinen var en mild svie idet innholdet ble sprøytet inn. Det tar en uke før vaksinen får sin virkning, men forhåpentligvis så slipper jeg unna denne influensaen! Hvis du skulle være i tvil om du skal ta den eller ikke, så ikke bare les det som står i mediene, det er dessverre mye feil som blir skrevet, og ting blir blåst litt for mye opp! Sjekk ut på http://www.pandemi.no/, de har den mest oppdaterte informasjoen og der får man også info om bivirkninger på vaksinen.

- Håper du får en fin tirsdagskveld!

Ingen kommentarer: